Svolta delle Corporate Americane: le aziende nelle loro decisioni devono dare priorità a lavoratori, ambiente e comunità

Svolta per le multinazionali USA: la priorità non sono solo più gli azionisti: le aziende nelle loro decisioni devono considerare anche il benessere dei loro lavoratori, e non solo il perseguire  i profitti. Business Roundtable, l’associazione che riunisce 200 CEO di aziende americane fra le quali Amazon e JPMorgan, propone una nuova visione: gli azionisti  vanno considerati alla pari dei lavoratori, dei clienti, dei fornitori e delle comunità in cui si opera.

Le aziende devono proteggere l’ambiente sposando pratiche sostenibili in tutte le nostre attività e trattare i dipendenti con dignità e rispetto nel perseguire profitti di lungo termine agli azionisti. Investire nel  personale e nelle comunità  è l’unico modo per avere successo nel lungo termine. Questi principi modernizzati riflettono l’impegno inamovibile della comunità di business a sostenere un’economia che serve tutti gli americani.

Business Roundtable ha diffuso un comunicato offrendo una nuova definizione di scopo di un’azienda.

Americans deserve an economy that allows each person to succeed through hard work and creativity and to lead a life of meaning and dignity. We believe the free-market system is the best means of generating good jobs, a strong and sustainable economy, innovation, a healthy environment and economic opportunity for all.

Businesses play a vital role in the economy by creating jobs, fostering innovation and providing essential goods and services. Businesses make and sell consumer products; manufacture equipment and vehicles; support the national defense; grow and produce food; provide health care; generate and deliver energy; and offer financial, communications and other services that underpin economic growth.

While each of our individual companies serves its own corporate purpose, we share a fundamental commitment to all of our stakeholders. We commit to:

  • Delivering value to our customers. We will further the tradition of American companies leading the way in meeting or exceeding customer expectations.
  • Investing in our employees. This starts with compensating them fairly and providing important benefits. It also includes supporting them through training and education that help develop new skills for a rapidly changing world. We foster diversity and inclusion, dignity and respect.
  • Dealing fairly and ethically with our suppliers. We are dedicated to serving as good partners to the other companies, large and small, that help us meet our missions.
  • Supporting the communities in which we work. We respect the people in our communities and protect the environment by embracing sustainable practices across our businesses.
  • Generating long-term value for shareholders, who provide the capital that allows companies to invest, grow and innovate. We are committed to transparency and effective engagement with shareholders.

Each of our stakeholders is essential. We commit to deliver value to all of them, for the future success of our companies, our communities and our country.

 


Vuoi saperne di più su Massa Critica ? Ecco la nostra presentazione.
Ti  è piaciuto Massa Critica ? Bene! Iscriviti alla nostra newsletter. e al nostro canale Telegram.
Se ti piace il nostro lavoro vai alla nostra pagina su Facebook e clicca su "Like".
Se preferisci puoi anche seguirci via Twitter e via Youtube.